Ogłoszenie postępowania zakupowego w ramach
Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
na realizację zadania pn.:
„Remont wnętrza zabytkowego Rzymskokatolickiego kościoła parafialnego w Pieńsku”
I. Informacja o Zamawiającym:
Prowadzącym postępowanie zakupowe mającym na celu wyłonienie wykonawcy zadania jest Parafia Rzymskokatolicka pw. Świętego Franciszka z Asyżu w Pieńsku.
II. Tryb udzielenia zamówienia:
Na podstawie wytycznych zawartych w Załączniku do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. Szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu
Odbudowy Zabytków postępowanie zakupowe prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności, transparentności i przejrzystości postępowania.
Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
Zadanie jest dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.). Postępowanie zakupowe prowadzone jest zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych zwane dalej RODO).
III. Informacje i dane dotyczące planowanego zadania
Lokalizacja obiektu zabytkowego : ul. Hutnicza 37 Obręb II w Pieńsku.
Obiekt wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem 5/A/00 z dnia 03.02.2000r.
Zakres planowanego zadania w formule zaprojektuj i wybuduj obejmuje m.in.:
Roboty przygotowawcze:
- zabezpieczenie organów – osłony z folii budowlanej,
- zabezpieczenie folią budowlaną ścian i obrazów oraz ołtarza,
- ponumerowanie i skatalogowanie ławo-klęczników, krzeseł wraz z demontażem, wyniesieniem z Kościoła oraz przewiezieniem do pomieszczenia składowania,
- demontaż konfesjonałów wraz z wyniesieniem z Kościoła oraz przewiezieniem do pomieszczenia składowania,
- demontaż cokołów posadzkowych boazerii przyściennej drewnianej,
- zabezpieczenie i osłona folią budowlaną grzejników i boazerii powyżej poziomu posadzki.
Roboty rozbiórkowe:
- nacinanie i skuwanie wylewek lastryko i podkładów betonowych,
- skuwanie płytek granitowych ze stopni, podestów i posadzek,
- demontaż posadzek z klepek drewnianych i skucie podkładów,
- wykonanie dokumentacji fotograficznej istniejącego układu spoinowania posadzki (wejście boczne na chór i główne do kościoła) i ostrożna, ręczna rozbiórka bloków kamiennych: posegregowanie i oznakowanie.
- wykonanie dokumentacji fotograficznej posadzki
- ręczne wynoszenie i usuwanie gruzu z wnętrza Kościoła oraz jego załadunek i wywóz samochodem o masie ładowania do 8 ton.
Roboty posadzkowe:
- przygotowanie, oczyszczenie bloków granitowych wraz z przecięciem wzdłużnym celem wyrównania grubości płyt do ponownego ułożenia.
- niwelacja wyrównanie podłoża z pospółki oraz zagęszczenie z dostosowaniem wysokości posadzki przy wejściach frontowych i bocznych dla osób z niepełnosprawnościami,
- wykonanie warstwy chudego betonu pod warstwy izolacyjne posadzki,
- wykonanie warstwy izolacyjnej termicznej i przeciwwilgociowej posadzki,
- wykonanie wylewki posadzkowej pod ułożenie płytek granitowych,
- wykonanie nowej posadzki, podestów i schodów z płytek granitowych w dwu kolorach jasny brąz ok. 80-85% powierzchni 15-20% ciemny brąz,
- wykonanie nowych cokolików granitowych przyposadzkowych,
- spoinowanie posadzek oraz impregnacja.
Roboty towarzyszące:
- instalacja podposadzkowa ogrzewania podłogowego na warstwie izolacji termicznej z podłączeniem do systemu ogrzewania w prezbiterium (ołtarz)
- dostosowanie podejść i orurowania istniejącej instalacji c.o. do nowych poziomów posadzek
- wykonanie instalacji przepustów kablowych nagłośnienia oraz okablowania podświetlenia posadzkowego, podestów i schodów - wejście na prezbiterium,
- wykonanie przepustów rezerwowych wg ustalenia z Inwestorem
- wniesienie, ustawienie i zamontowanie ławek z klęcznikami i krzeseł
- wniesienie oraz ponowne zamontowanie konfesjonałów
- uprzątnięcie obiektu po robotach budowlanych: odkurzanie ścian, kopuł, obrazów, bocznych ołtarzy itp.
- oczyszczenie organów oraz kontrola stanu technicznego i nastrojenie,
- oczyszczenie nawierzchni z kostki zewnętrznej na terenie wokół budynku kościoła.
UWAGA: Sprzęt i narzędzia używane do wykonywania prac wewnątrz budynku kościoła: jedynie elektryczne. Zakaz stosowania sprzętów i urządzeń spalinowych. Transport w obrębie kościoła pojazdami o maks. nośności ładunku do 8 ton. Zabezpieczone wyposażenie kościoła (ławki, konfesjonały itp.) przechowywane przez Wykonawcę w miejscu zatwierdzonym przez Zamawiającego.
Szczegółowy zakres prac oraz przyjęte rozwiązania techniczne konieczne do uwzględnienia w ramach projektu zostały przedstawione w następujących dokumentach stanowiących załączniki do niniejszego postępowania zakupowego tj.:
1) Program funkcjonalno-użytkowy (PFU) na realizację zadania
2) Opinii Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Delegatura w Jeleniej Górze Nr JG/N.5183.200.2024.JS (skan w załączeniu).
IV. Postanowienia postępowania zakupowego:
1. Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej przedmiotu zamówienia, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym. Z wizji terenowej zostanie sporządzony protokół podpisany przez Zamawiającego i Oferenta (Załącznik do oferty cenowej _ Protokół z wizji lokalnej)
2. Podpisanie Umowy z wybranym Wykonawcą nastąpi po podpisaniu przez Zamawiającego
umowy dotacji z Gminą Pieńsk na realizacje przedmiotowego zadania.
3. Wypłata wynagrodzenia nastąpi w dwóch częściach i będzie oparta o zasady przyjęte w Regulaminie naboru wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z 23 listopada 2022 r.
4. Oferent oświadcza, ze zapoznał się z dokumentami wymienionymi w pkt 3 w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji umowy. Zgodnie z wymaganiami Regulaminu Naboru Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia finansowania inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym, na czas poprzedzający wypłatę dofinansowania o jakim mowa w § 11 Szczegółowych zasad i trybu udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
5. Zamawiający informuję, że w przypadku gdy koszty realizacji zadania będą wyższe niż dotacja otrzymana z budżetu Gminy Pieńsk, zobowiązuje się pozostałe koszty pokryć z własnego budżetu.
6.Beneficjent dotacji (w tym przypadku Zamawiający) określonej w§ 3ust. 2 pkt 2 Uchwały Rady Ministrów nr 232/2022 z dnia 23 listopada 2022r zapewnia zamieszczenie w dokumentacji zakupowej postanowień z obowiązujących do poddania ewentualnych sporów w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.
V. Termin Realizacji zadania:
Wykonanie całego przedmiotu zamówienia – nastąpi w terminie do dnia 18 października 2024r.
Prace wymagają nadzoru oraz odbioru końcowego przez służby Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Przed rozpoczęciem prac należy wysłać pismo informujące Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o planowanym terminie ich rozpoczęcia.
VI. Informacja dotycząca sposobu złożenia ofert i wyboru oferty:
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryteria:
Lp. |
Nazwa |
Waga kryterium - ilość punktów |
1. |
Cena wykonania zakresu robót |
90 |
2. |
Okres gwarancji (minimum 2 lata) |
10 |
Razem |
100 |
Punkty wyliczone będą w oparciu o wzór matematyczny: S = C + G, gdzie poszczególne symbole oznaczają:
S – suma uzyskanych punktów,
C – punkty za cenę,
G – punkty za okres gwarancji
Kryterium nr 1:
C = ( Cmin / Cof..) x 90 gdzie:
Cmin – najniższa cena wg niniejszego formularza spośród wszystkich złożonych ofert,
Cof. – zaoferowana cena wg niniejszego formularza danej oferty,
C – ilość punktów za cenę przyznanych danej ofercie.
Kryterium nr 2:
G = (Gof/ Gmax.) x 10 gdzie:
Gmax. – najdłuższy termin udzielonej gwarancji w złożonych ofertach,
Gof. – proponowany termin gwarancji w danej ofercie,
G – ilość punktów za udzieloną gwarancję, przyznanych danej ofercie.
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów w oparciu o ustalone wyżej kryteria. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych – jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
VII. Dopuszczenie do udziału w postępowaniu zakupowym
Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
1) posiadanie odpowiedniego doświadczenia: tj. przeprowadzanie w okresie ostatnich trzech lat co najmniej: - jednego zadania, polegającego na wykonaniu robót posadzkowych glazurniczych o pow. min. 300m2
- jednego zadania, polegającego na wykonaniu robót w budynku zabytkowym lub objętych ochroną konserwatorską (gminna ewidencja zabytków) o pow. min. 300m2o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł
2)dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia/kwalifikacje uprawniające do kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z art.37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (kierownik robót),
3) posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o kwocie ubezpieczenia nie mniejszej niż 500.000,00zł
Celem udokumentowania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca wypełnia formularz ofertowy i przedkłada razem z ofertą następujące dokumenty:
* potwierdzające posiadanie odpowiedniego doświadczenia, poprzez załączenie wykazu prac zawierającego nazwę zadania, adres inwestycji, nazwę i adres Zamawiającego, termin realizacji prac oraz wartość zadania brutto powinien stanowić załącznik do złożonej oferty,
* potwierdzające dysponowanie osobami o wymaganych uprawnieniach/kwalifikacjach,
* potwierdzające posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o kwocie ubezpieczenia nie mniejszej niż 500.000,00 zł.
VIII. Opis sposobu przygotowania oferty:
1) Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, napisana na komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką, scaloną w sposób trwały. Ofertę należy przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
2) W tytule oferty należy wpisać: postępowanie zakupowe na realizację zadania pn. :„Remont wnętrza zabytkowego Rzymskokatolickiego kościoła parafialnego w Pieńsku”.
3) Cena podana w ofercie musi być wyrażona w złotych polskich PLN i zawierać wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia oraz uwzględnić wszelkie podatki, opłaty, itp.
4) Osobą do porozumiewania się z Wykonawcami ze strony Zamawiającego jest: o. Daniel Książek, tel. 535 800 935 i o. Marek Daukszewicz, tel. 726 470 600.
5) Termin składania ofert – UWAGA: ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT DO 16.05.2024 roku do godziny 1400. Liczy się dzień i godzina wpływu oferty.
6) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
7) Oferta powinna być opatrzona podpisem osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.
8) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę. Złożenie przez Oferenta więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania wariantowe albo alternatywne spowoduje jej odrzucenie.
9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny.
10) Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby składające ofertę.
11) Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert.
12) Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni kalendarzowych. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
IX . Informacje dodatkowe
Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. Wszelkie informacje o zmianach będą publikowane w Internecie na stronie Zamawiającego.
Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego postępowania zakupowego.
X. Załączniki:
Ogłoszenie postępowania zakupowego
1) Zał. nr 1: Formularz Ofertowy
2) Zał. nr 2: Protokół z przeprowadzenia wizji lokalnej
4) Regulamin naboru wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków,
5) Program funkcjonalno-użytkowy (PFU z załącznikami: PFU - część rysunkowa, PFU - Opinia Konserwatora Zabytków)
Informacja o wyborze wykonawcy z załącznikami:
- Zał. 1 do Informacji o wyborze wykonawcy: ZESTAWIENIE WYKONAWCÓW (WARUNKI POSTANOWIEŃ PKT. IV PPKT.1 POSTĘPOWANIA ZAKUPOWEGO)
- Zał. 2 do Informacji o wyborze wykonawcy: ZESTAWIENIE OFERTENTÓW (WARUNKI POSTANOWIEŃ PKT. VII POSTĘPOWANIA ZAKUPOWEGO)